Thursday, September 17, 2009


Memiliki tubuh yang agak gempal menyukarkan kita untuk kita bergiat aktif dalam apa jua aktiviti harian kita.Itulah yang terjadi pada diri saya,sebelum ini saya pernah mencuba pelbagai produk pelangsingan badan namun gagal menurunkan berat badan saya yang mencecah 92 kilogram (kg) malah memberi kesan sampingan yang kurang menyenangkan.

Dengan keadaan fizikal saya waktu itu membuatkan saya kurang yakin dan merasa rendah diri,malah saya lebih gemar menyendiri.Saya hampir berputus asa sehinggalah ibu saudara saya yang menyarankan saya menggunakan produk HPM iaitu JUS MATE 5 (JM5),namun saya masih was-was untuk menggunakannya kerana takut pekara yang sama berulang.Disebabkan ibu saudara saya telah mencuba JM5 dan nayata berkesan,saya memberanikan diri untuk mencubanya.Dalam masa seminggu lebih saya dapat melihat hasilnya,namun dek kerana pengalaman lalu saya berhenti menganbil JM5 setelah habis.Semasa tempoh itu saya dapati berat badan saya agak konsisten dan saya tidak mengalami sebarang alahan atau kesan sampingan seperti sebelum ini.

Saya kembali mengambil JM5 pada pertengahan bulan april yang lalu dan penurunan berat badan saya masih lagi menurun.Apa yang boleh katakan JM5 sungguh menakjubkan kerana dengan mengamalkan JM5 saya menurunkan berat badan dengan mudah dan paling penting selamat.JM5 juga melicin,melembab,menegang serta mencerahkan kulit disamping melegakan sembelit.JM5 juga mengurangankan selera makan serta memberi tenaga berpanjangan,sehingga kini saya masih mengamalkan JM5 untuk mendapat berat badan iadaman 60 kg,berat badan saya sekarang 70 kg.Disamping mencabar diri saya untuk mendapat berat badan idaman,saya mahu buktikan tidak mustahil untuk kita lakukan apa saja yang kita idamkan,yang penting usaha dan jangan mudah mengalah.Saya juga mengamalkan cara pemakanan yang sihat,anda juga boleh mengamalkan menu cara saya atau cara anda sendiri,yang penting menu anda dimasak secara kukus,bakar,panggang atau rebus.Contoh menu yang saya sarankan :

*SARAPAN PAGI (7.00PG-7.30PG)

  • 2 KEPING ROTI YANG DISAPU MARJERIN LEMBUT + SEGELAS SUSU RENDAH LEMAK

*MAKANAN SAMPINGAN SEBELUM MAKA TENGAH HARI (10.00PG-11.OOPG)

  • 1 KEPING BISKUT KRIM KRAKER + 1 CAWAN KOPI @ TEH YNAG DICAMPUR SUSU RENDAH LEMAK @ 1 SUDU TEH GULA

*MAKAN TENGAH HARI (12.30TGH-1.00TGH)

  • 1 CAWAN NASI PUTIH YANG TAK BERKANJI (CTH:BERAS FAIZAH,PERANG) @ 2 CAWAN BUBUR NASI +1 MANGKUK SUP SAYUR + 1 KEPING IKAN TENGIRI REBUS + 1 BIJI LIMAU + AIR KOSONG

*MINUM PETANG (3.30PTG-4.00PTG)

  • 2 KEPING BISKUT KRIM KRAKER @ 2 KEPING KUIH + 1 CAWAN KOPI @ TEH YANG DICAMPUR SUSU RENDAH LEMAK @ 1 SUDU TEH GULA

*MAKAN MALAM (6.30PTG-7.00MLM)

  • 1 CAWAN NASI PUTIH TAK BERKANJI @ 2 CAWAN BUBUR NASI + 1/2 CAWAN KAILAN TUMIS,1 MANGKUK SEDERHANA TOM YAM (MENGANDUNGI AYAM DAN SAYUR SAYURAN SPRT:BUNGA KOBIS,LOBAK MERAH DAN TOMATO) + 1 POTONG TEMBIKAI + SEGELAS AIR KOSONG

(anda juga disarankan meminum banyak air kosong 2.5 liter sehingga 3 liter sehari selain tidak mengambil makanan berlemak @ berkolestrol tinggi)

Syukur alhamdulillah program diet ini juga memberi kesan yang baik,ramai rakan-rakan mula menegur akan penampilan saya sekarang,mereka bagaikan tidak percaya namun itulah realitinya.Formula Dr Rozmey memang mengagumkan,sekarang saya lebih berkeyakinan dan masih tidak percaya mampu menjadi seperti sekarang.Dengan keberkesanan JM5 saya terus menjadi ahli HPM,sekarang saya bukan saja dapat menjaga kesihatan malah dapat menjana pendapatan serta meningkat ekonomi saya dan keluarga.Saya juga berharap golongan muda dapat menceburi bidang ini,selain menjaga kesihatan anda juga dapat menjana pendapatan.Jadi tunggu apa lagi sertailah saya dalam HPM

Hubungi saya ditalian ini:

ROY : 012 - 6590869





No comments:

Post a Comment